Tatjana Gjurković, Alina Comendant, PTSTA
Kao psihoterapeuti, naša vlastita iskustva, oblikovana genetikom donosimo u sobu za terapiju igrom, ključna su za stvaranje sigurnog okruženja u kojem djeca mogu podijeliti svoje priče i iskustva. Rad sa agresijom, bilo našom ili agresijom djeteta, predstavlja kontinuirani proces usklađivanja.
S obzirom na osjetljivu prirodu dječjeg razvoja i utjecaj obiteljskih životnih scenarija, važno je razmisliti o tome kako kroz poruke koje primamo od roditelja i kulture učimo o agresiji. Važno je zapitati se o legimitetu koji dijelimo sa klijentima.
Usmjeravajući se prema sebi, kao praktičari transakcijske analize i uz mnoge drudge alate koje posjedujemo za razumijevanje agresije i njegovanje zdravih načina izražavanja, osnažujemo ideju da je sve što se događa u seansama zajedničko iskustvo – i potencijalno ponovno proživljavanje. Ova zajednička iskustva otvaraju vrata dubljem isceljenju i integraciji.
Na radionici nudimo prostor za refleksiju i kreativnu igru – mjesto gdje sljedeća pitanja mogu poslužiti kao polazna točka:
- Kako roditeljske poruke o agresiji utječu na nas kao dječje i adolescentne psihoterapeute?
- Kako genetika koje nosimo u sebi oblikuje našu reakciju na dijete koje se ponaša agresivno, bilo prema nama ili tijekom igre?
- Koje strahove imamo kao psihoterapeuti u vezi sa djetetovom agresijom?
- Kako razmišljamo o zaštiti sebe i svojih klijenata?
Ključne riječi: Agresija, roditeljske figure, kultura
Reference:
Allen, J. R., & Allen, B. A. (2000). Violence: Early Childhood, Family, and Context. Transactional Analysis Journal, 30(2), 111–124. https://doi.org/10.1177/036215370003000203
Berne, E. (1975). What do you say after you say hello? The psychology of human destiny. Penguin. (Original work published 1972)
Cornell, W. F. (2024). In These Dark Times: Exploring Our Values as Transactional Analysts. Transactional Analysis Journal, 54(2), 114–125.https://doi.org/10.1080/03621537.2024.2327266
Campos, L. P. (1986). Empowering Children: Primary Prevention of Script Formation. Transactional Analysis Journal, 16(1), 18–23. https://doi.org/10.1177/036215378601600104
Campos, L. P. (1988). Empowering Children II: Integrating Protection into Script Prevention Work. Transactional Analysis Journal, 18(2), 137–140. https://doi.org/10.1177/036215378801800209
Dion, L. (2018). Aggression in Play Therapy: A Neurobiological Approach for Integrating Intensity. W. W. Norton & Company.