Emocionalna inteligencija i transakcijska analiza
Što rade transakcijski analitičari? – Okrugli stol o praksi, vještinama ikompetencijama transakcijskih analitičara

Agresija u terapijskoj sobi: kako terapeut i dijete zajedno istražuju agresiju

Objavljeno 18 studenoga, 2024

Tatjana Gjurković, Alina Comendant, PTSTA

Kao psihoterapeuti, naša vlastita iskustva, oblikovana genetikom donosimo u sobu za terapiju igrom, ključna su za stvaranje sigurnog okruženja u kojem djeca mogu podijeliti svoje priče i iskustva. Rad sa agresijom, bilo našom ili agresijom djeteta, predstavlja kontinuirani proces usklađivanja.

S obzirom na osjetljivu prirodu dječjeg razvoja i utjecaj obiteljskih životnih scenarija, važno je razmisliti o tome kako kroz poruke koje primamo od roditelja i kulture učimo o agresiji. Važno je zapitati se o legimitetu koji dijelimo sa klijentima. 

Usmjeravajući se prema sebi, kao praktičari transakcijske analize i uz mnoge drudge alate koje posjedujemo za razumijevanje agresije i njegovanje zdravih načina izražavanja, osnažujemo ideju da je sve što se događa u seansama zajedničko iskustvo – i potencijalno ponovno proživljavanje. Ova zajednička iskustva otvaraju vrata dubljem isceljenju i integraciji.

Na radionici nudimo prostor za refleksiju i kreativnu igru – mjesto gdje sljedeća pitanja mogu poslužiti kao polazna točka:

  • Kako roditeljske poruke o agresiji utječu na nas kao dječje i adolescentne psihoterapeute?
  • Kako genetika koje nosimo u sebi oblikuje našu reakciju na dijete koje se ponaša agresivno, bilo prema nama ili tijekom igre?
  • Koje strahove imamo kao psihoterapeuti u vezi sa djetetovom agresijom?
  • Kako razmišljamo o zaštiti sebe i svojih klijenata?

Ključne riječi: Agresija, roditeljske figure, kultura
Reference:

Allen, J. R., & Allen, B. A. (2000). Violence: Early Childhood, Family, and Context. Transactional Analysis Journal30(2), 111–124. https://doi.org/10.1177/036215370003000203

Berne, E. (1975). What do you say after you say hello? The psychology of human destiny. Penguin. (Original work published 1972)

Cornell, W. F. (2024). In These Dark Times: Exploring Our Values as Transactional Analysts. Transactional Analysis Journal54(2), 114–125.https://doi.org/10.1080/03621537.2024.2327266

Campos, L. P. (1986). Empowering Children: Primary Prevention of Script Formation. Transactional Analysis Journal16(1), 18–23. https://doi.org/10.1177/036215378601600104

Campos, L. P. (1988). Empowering Children II: Integrating Protection into Script Prevention Work. Transactional Analysis Journal18(2), 137–140. https://doi.org/10.1177/036215378801800209

Dion, L. (2018).  Aggression in Play Therapy: A Neurobiological Approach for Integrating Intensity. W. W. Norton & Company.

Možda će vas zanimati:

Koristimo kolačiće (eng. cookies) sa svrhom poboljšanja korisničkog iskustva. Nastavkom korištenja naših web stranica pristajete na uporabu tih kolačića. Više informacija pročitajte ovdje.
Politika privatnosti